Open boek

Een blog van Matthijs den Dekker

Fashion models

Sonnet: Her Secret

Een reactie plaatsen

Rikkert Zuiderveld is mijn grote voorbeeld. Toen hij een aantal jaar geleden sonnetten schreef bij foto’s in de krant, heb ik dat ook geprobeerd. Hieronder een sonnet uit november 2009. De ondertitel bij de foto was: “Modellen van Victoria’s Secret maken in New York promotie voor de nieuwe show van het lingeriemerk.”

Victoria´s Secret

Her Secret

ik ben gewend om in de spots te staan
zie altijd wel een oog dat mij bekijkt
hoewel het vaak niet om mijzelf zal gaan
het is mijn lichaam dat bij hen beklijft

ik vind het prima want het deert mij niet
ik maak gebruik van hoe ik ben gemaakt
en niemand die mijn echte wezen ziet
en niemand die erdoor wil zijn geraakt

nu sta ik echter achteraan, ik mocht
mee met de grote namen van de scene
mijn ogen zwoel en zwart omrand, ik vocht

voor deze plek in een pikant stramien
en nu ik heb gevonden wat ik zocht
zal niemand mijn verstarde glimlach zien

Ja, ik wil hierop reageren!

