Open boek

Een blog van Matthijs den Dekker

3 onverwachte zegenbedes voor 2015

2 reacties

Het begin van het nieuwe jaar is een moment om mensen alle goeds toe te wensen. Dat doe ik natuurlijk ook en daarom heb ik drie zegenbedes uit onverwachte hoek die ik jullie toewens voor 2015.

Herman Finkers – Gebed

Mogen wij vaker slachtoffer worden
van een onweerstaanbaar plezier
en daarbij niet weten te vermijden
anderen aan te steken.

Traditional Gaelic Blessing

May the road rise up to meet you.
May the wind be always at your back.
May the sun shine warm upon your face;
the rains fall soft upon your fields and until we meet again,
may God hold you in the palm of His hand.

Spinvis – Tot ziens, Justine Keller

Klik hier om het lied te luisteren op Grooveshark

Dat uw kinderen sterk gaan zijn en mooi
En uw tranen door de zon gedroogd
En uw schoonheid eeuwig als de zee
En uw dagen groot
Dat uw boek in alle harten woont
En uw liefdes talrijk en van vuur
Uw geheim een goed bewaard juweel
In een zwart heelal
Dat uw monster u nooit vinden zal

Een straat in april
Zonder eigenschap, zonder reden
Buiten valt stil
Zachte regen van lang geleden

Dat uw huis na verre reizen wacht
Duizend vogels in uw tuin
En het lieve einde schemerzacht

 

(Fotocredit: neurovelho, creative commons)

2 thoughts on “3 onverwachte zegenbedes voor 2015

  1. dank je Matthijs,

    het gebed van Herman Finkers draag ik met me mee

    ik wens jullie als gezin ook alle goeds toe voor 2015, en dat de bronnen van plezier en blijdschap open zullen gaan en zullen gaan stromen, meer en meer en het lijkt me leuk om daar ook van mee te mogen genieten, speciaal in de gemeente.
    Jesaja zegt in hfdst 12 : 3
    Het volk van de Heer zal blij zijn als de Heer hen bevrijd heeft. dan genieten de mensen weer van het leven, zoals iemand geniet van fris water uit een bron.

Ja, ik wil hierop reageren!

