Open boek

Een blog van Matthijs den Dekker

Niet wie je denkt

Een reactie plaatsen

Het zal nog een grandioze verrassing zijn, later in de hemel.

Dat gevoel bekruipt me vaak als ik de Bijbel lees. Dan zie ik de woorden van Jezus en komt het weer bij me binnen: Wat is dit radicaal anders dan alles wat ik ken! Jezus zegt dingen die provocerend zijn, die ingaan tegen de (Hebreeuwse) Bijbel zoals Hij die kende of die totaal ondergesneeuwd zijn in hoe de kerk het tegenwoordig leert. Bijvoorbeeld over voor wie het Koninkrijk van God is en wie ik dus later tegenkom in de hemel (of op de nieuwe aarde natuurlijk …).

Het zijn namelijk niet zozeer de mensen die je zou verwachten.
[Lees verder]

Deze week is mijn blog te vinden op de site van Navigators, waar ik vaste blogger ben. Klik door om meer te lezen.

Ja, ik wil hierop reageren!

