Open boek

Een blog van Matthijs den Dekker

Ik heb een talkshow in mijn hoofd

Een reactie plaatsen

Ik heb een talkshow in mijn hoofd. Een soort Pauw en Witteman waar een aantal figuren heel de dag door commentaar leveren op wat ik doe. Meestal zijn die stemmen een beetje zuur. Ze zeggen wat er niet goed gaat of waarom dingen anders moeten. Ze verwoorden verwachtingen van anderen, wat mensen denken, zullen denken, misschien denken, zouden kunnen denken, ongetwijfeld denken van wat ik doe of niet doe. Het klinkt een beetje zo:

– ‘Ja Jeroen, Matthijs fietst hier door het rode licht. Iets wat hij normaal gesproken niet doet, wat maak jij hiervan?’
– ‘Nou Paul, door rood licht fietsen past inderdaad niet bij Matthijs. Meestal is hij braaf en houdt hij zich aan de regels. Maar we zien hier natuurlijk wel een situatie waar er eigenlijk geen verkeer is. Die ene fietser is relatief ver weg en heeft eigenlijk nauwelijks hinder van het feit dat Matthijs hier door het rode licht fietst.’
– ‘Maar die fietser, wat denk jij dat hij denkt? Over Matthijs dan, bedoel ik.’
– ‘Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat die fietser dit erg vindt. Natuurlijk heeft hij groen licht en Matthijs niet, maar er is hier nauwelijks sprake van hinder. En mocht hij Matthijs toch wat kwalijk nemen, dan kan die zich waarschijnlijk goed verantwoorden. We vragen het Matthijs zelf even …’ [Lees verder]

Deze week is mijn blog te vinden op de site van Navigators, waar ik vaste blogger ben. Klik door om meer te lezen.

(Fotocredit: Je-str, creative commons)

Ja, ik wil hierop reageren!

