Open boek

Een blog van Matthijs den Dekker

Vier tips voor extraverte jonge leiders (die introverte mensen leiden)

Een reactie plaatsen

Als je extravert bent is de wereld mooi. Je hebt contacten met interessante figuren, raakt geïnspireerd, krijgt energie van anderen. Je hebt veel ideeën, denkt daar al pratend over en vind het heerlijk om onder de mensen te zijn.

Als ik dit alleen al lees, word ik er al moe van. Ik ben namelijk introvert. Ik krijg energie van alleen zijn, ik denk heel lang na voordat ik iets zeg en heb minder, maar wel goede, ideeën. Een minderheid van de mensheid is introvert. Verschillende bronnen noemen percentages van een kwart tot een derde van de mensheid.

Als leider moet je daar wat mee. Het kan lastig zijn als introverte leider leiding te moeten geven.[Lees verder]

Deze week is mijn blog te vinden op de site van Navigators, waar ik vaste blogger ben. Klik door om de rest te lezen.

(Fotocredit: Jordan Whitt)

Ja, ik wil hierop reageren!

